maandag 17 oktober 2011

reis NL deel 2

Eigenlijk wilde ik het eerste deel tm de vrijdag schrijven, maar ja, als je dan opeens op "publiceren" drukt staat alles er al. Ik kan er nog wel in wijzigen, maar handiger is om gewoon door te gaan.
We  waren dus bij het broodje kroket van Dungelman bij de Hofvijver.
Toch nog maar even richting Benoordenhout??? Ach, en hoewel ik helemaal ingewijd ben in het nieuwe OV-vervoerskaartsysteem (pfff ben je net een paar jaar weg-is alles opeens modern!!!) besloten we toch maar te gaan lopen.
Eerst even richting Martin Lamaker. Ook een vriend uit het HCC-cricketwereldje. Een poosje terug is hij een eigen bedrijf/winkel begonnen en ik wilde er graag even langs om het te bewonderen. En natuurlijk reklame voor hem maken: heb je wat te restaureren/op te knappen??? bel hem op! Ook zijn a.s. vrouw ontmoet (sorry Martin, even naam kwijt) en zijn lieve hondje.  
Toen snel Carolien gebeld, en ja hoor: die was thuis en had wel "even" tijd. DOM-DOM-DOM Carolien: "EVEN" zit er met mij niet in, hahaha. Natuurlijk was Lilian er ook en we belandden weer heerlijk aan de wijn! Het huis bekeken (was sinds ons laatste bezoek 2x zo groot geworden), de nieuwe poesjes geknuffeld en natuurlijk veel geklept..... Wederom erg gezellig dus.
's Avonds weer lekker bij Roos op de bank, bordje op schoot en the Voice of Holland kijken.

De volgende dag was er door de familie een gezellig etentje geregeld. Eerst moest ik nog even een boodschap doen passend bij het kado voor zowel Willem als Tijl en toen konden we opgehaald worden.
Het etentje vond plaats bij mijn oudste nicht Dieuwke. Het weer was nog steeds heerlijk en we hebben de hele avond buiten gezeten. Iedereen had een deel van het eten gemaakt en het was werkelijk allemaal heerlijk en verrassend. En wat een feest om na al die jaren weer eens (bijna) allemaal bij elkaar te zijn!!! Dat mis ik natuurlijk wel... Het enige nadeel was ikzelf: ik had al de hele dag last van mijn keel en dat werd maar niet beter, bah!
Mijn broer maakt altijd erg mooi foto's en heeft ook de hele avond zitten klikken, maar ik heb ze nog niet gekregen. Dat komt dus later wel! Daarom alleen een foto van kleine Willem: onderweg om vreselijk te gaan lachen; wat een heerlijk neusje he?


Vanuit Schiedam zou ik dan met Roderik en Dorien meerijden naar Huizen. Was wel even afzien: oma gepropt tussen 2 kinderzitjes achterin, maar ach: tussen je 2 lieve kleinkinderen is toch niet erg???
De volgende morgen voelde ik me nog steeds niet erg best. Dus maar gewoon lekker lang in pyjama lopen, en weinig doen. In de tuin was het nog heerlijk , dus ook maar naar buiten. Bleek er achter hun tuin op een grasveldje een mooie tamme kastanje te staan!! Die moest natuurlijk even geplunderd worden. En dat pak je als een echte Bob Tijl de Bouwer natuurlijk professioneel aan!!!

Roderik mikte ze uit de boom





Tijl als een echte profi aan de slag















Verder werd er natuurlijk heerlijk in de tuin gespeeld.




Jip met Dorien


wat fijn dat de border nog niet af is: heb je geen zandbak nodig!















Daarna nog even wandelen naar oma Lia en opa Peet, want ik had natuurlijk een fiets nodig om me te vervoeren. Haha, dat fietsen verleer je het natuurlijk nooit, maar wennen is dat wel!!!

Inmiddels had Roderik ook het kadootje voor Tijl een plek gegeven in de tuin. Er is nog een boomhut geplanned, maar een tent is voor kinderen natuurlijk ook altijd geweldig!!!


kleurtie mooi of niet???

met gordijnen natuurlijk!!!
Maandag en dinsdag nog maar even rustig aan gedaan. Ondanks de keeltabletten en ontstekingremmers die Dorien voor me gehaald had knapte ik niet echt op.
Dinsdagmiddag was Roderik aan het werk. Het weer was nog mooi, dus wel naar buiten en lekker met de kids fietsen. Een rondje door het dorp en dan naar Roderiks werk. Hij werkt dus bij Coronel sports in Huizen, deels horeca, deels sales. Als "bijbaantje" geeft hij ook nog 10 uur skiles op de skibaan van skiclub de Wolfskamer. Alles lekker op fiets afstand, handig dus! Hij hoopt natuurlijk dat er nog wat uurtjes skiles bij kunnen komen in de toekomst, maar voorlopig is het toppie!
Wij gingen dus even bij pappie langs. De kinderen lekker aan het spelen buiten en wij heerlijk in de lounge stoelen op het terras. Later nog genoten van een heerlijke maaltijd door hem klaargemaakt, genieten dus.
stoer bij pappie op de bar!!!



Woensdag "mocht" ik vroeg opstaan, want oma ging mee Jip naar school brengen. Wat is dat toch leuk: al die kleine hummels zo stoer!!! Jip had een hele lange dag, want ze gingen eerst een herfst wandeling maken en na school ging ze naar het verjaardagspartijtje van haar beste vriendinnetje.
Wij besloten dus maar om lekker de hort op te gaan. Eerst naar Almere, naar een wanstaltig winkelcentrum, waar echter wel verschillende hele leuke winkels waren. We moesten natuurlijk ook even de Action bekijken. Volgens mij bestond deze discounter nog niet toen we vertrokken. Nog wat lekker lopen rommelen en toen maar weer in de auto, richting Baarn. Naar Nijhof, een giga woonwinkel, met weer diverse andere winkels erin. Riviera Maison, Riverdale, veel van Blond enz.enz. Eten kun je er ook: er is een La Place. Leuk om te zien, want ik hoor van veel hollandse gasten dat onze toko veel weg heeft van de hollandse La Place. Klopt dus!!!! Tijl moest natuurlijk nog even op het karoussel en toen maar weer ri huis, er moest op tijd gegeten worden, want Roderik ging 's avonds skiles geven.
Ik was blij dan ik onderuit kon op de bank....


1 opmerking:

  1. Stooooooooommmmmmmmmm toch langs de Action gegaan je komt er nooit onder de 30 euro vandaan. Maar reuze leuke winkel toch? Ik heb je gewaarschuwd.....Die tent is echt prachtig. WAT ZULLEN DE KLEINTJES DIE HANDIGE OMA MISSEN.. En andersom ook natuurlijk. Ben blij voor je dat het zo gezellig was met al je familie leden. Lieve groet Leni

    BeantwoordenVerwijderen