zondag 12 augustus 2012

nee baan....... maar toch weer een baan



Nou, dat werken heb ik nog even uit kunnen houden, maar eind juni kreeg ik toch de mededeling dat het voor mij voorbij was en dat ik op kon hoepelen.
Nog steeds geen reden waarom dat allemaal zo gegaan was. Ik heb nog diverse gesprekken met de chef gehad, maar werd niets wijzer. Wel proberen ze nu achteraf van alles bij elkaar te verzinnen om maar duidelijk te maken dat ik er niet meer hoor. Nou ze zien maar. Ik ga nog naar de Arbeiterkammer om te laten controleren of alles volgens de regels is gegaan, en als die iets verkeerds vinden gaan ze maar knokken! Ik ben niet de eerste ex-Landzeit werknemer die met de Arbeiterkammer tegen Landzeit in gaat, ze zijn daar al bekend.!!!
Het grootste probleem bleek echter pas later. Ik ben inmiddels ook 60 geworden, hier in Oostenrijk voor vrouwen pensioenleeftijd. Ik ZOU dus met pensioen kunnen, ware het niet dat ik niet erg veel pensioen-geld heb opgebouwd omdat ik nog niet zo lang in Oostenrijk woon/werk (om precies te zijn krijg ik nu 50 euro in de maand). Mijn NL pensioen krijg ik natuurlijk pas vanaf mijn 65-ste (of nog 1 of 2 jaar later). Maar OMDAT ik recht heb op pensioen krijg ik dus nu ook van het AMS (arbeidsbureau) GEEN uitkering. . Oftewel: we moeten nu zien te leven van Jaco's loon. Of dat kan of niet is ook niet belangrijk......
Ik moest dus als een idioot aan het zoeken naar nieuw werk. En : ik heb weer wat gevonden!!! Als jungkoch (jaja je bent jong of niet...) in een restaurant in Rennweg. In de praktijk betekent dat : de chefkoch kookt en ik moet van alles er omheen doen: afwassen, salades en toetjes maken en als de chef er niet is ook hoofdgerechten als schnitzels en pasta's maken. Eigenlijk net zoiets als ik in Sonneck deed, moet dus gaan lukken!  Ik ga daar 20 augustus al beginnen!
Ik heb ook nog een optie bij een hippe pizzeria in Flachau. Daar werken allemaal van die jonge guppies, de chefkok (ook jong en vol met tattoos en blingbling in oren-wenkbrauwen lippen enz, maar vooral heel erg aardig) zag het wel met me zitten en ik kan later (sept-okt) nog bellen of ik nog zou willen komen. Het nadeel is nl dat ik daar pas eind okt/half november zou kunnen beginnen. Dat is voor mijn portemonnaie natuurlijk een beetje te laat! Maar als het me in Rennweg niet bevalt kan ik altijd daar nog gaan kijken!
Verder lopen er nog een paar andere sollicitaties: filiaalleiterin bij een kleding keten, rezeptionistin ed. Er is vanalles wat ik leuk vind en kan!!!

Het huizen zoeken kwam door alle ellende natuurlijk wel even op de tocht te staan. Maar eigenlijk MOESTEN we wel verhuizen, want dat deden we juist ook om goedkoper en dichterbij alles te gaan wonen!. Nou dichterbij was nu even voor mij niet meer nodig, maar ik ben toch maar bij Zederhaus gebleven: dat ligt eigenlijk mooi centraal ten opzichte van het hele gebied om Flachau, maar ook zuidelijk is dan St.Michael een aardige optie om werk te vinden.
Ik heb dus maar op een van de huizen JA gezegd, in de hoop dat we het ook zouden kunnen betalen..... Nou, dat gaat nu dus weer, pffffft!
Het is een oud huis weer, heeft 10 jaar geen bewoners gehad,.... maar is eigenlijk aardig ruimer dan ons huidige !!!  Ik ben dus hard aan het pakken en heb al de nodige dozen daarheen gebracht. Woensdag met Floris samen weer van alles, dat gaat sneller.
Dat het dan in het huis nog wel even een zooitje blijft neem ik maar voor lief. Er is een keuken met tafel, eten kan ik dus en als mij bed over is kan ik ook slapen. Prima toch???  Jaco blijft nog even in Flachau wonen, want hij heeft natuurlijk geen vervoer. Als alles een beetje loopt zouden we naar een klein, oud autootje kunnen zoeken.
Vrijdag wilde ik weer met Floris aan de slag . Toen we de eerste rit richting Zederhaus hadden gemaakt stopte de auto ermee. Ja hoor...... dat kunnen we er nog wel bij hebben!!!! De KIA dienst gebeld, maar die doet dan ook niets meer dan wegslepen en bij de garage zetten, dus de auto maar laten staan en door een vriendelijke buurvrouw, die toch mijn richting op moest, thuis gebracht. Maandag maar de garage bellen of die hem ophalen.
Maar wel heel vervelend natuurlijk: ik had zaterdag-zondag-maandag nog een paar keer heen en weer willen rijden, dan dinsdag de poesjes overbrengen en dinsdag avond komt Jaco met kamergenoot Marc en Floris dan de grote spullen verhuizen,.. Hij kan 2 busjes met aanhanger van zijn werk lenen, dat is wel heel handig !. 
Nu dus weer opnieuw plannen, grrrrrrrr. Als het lukt komt Jaco vanavond ook met een bus, dan moeten we maar zien dat er nog heel veel zooi over gaat en morgen de garage bellen of ik ook een leenauto kan krijgen. Mijn lieve buurvrouw wil me ook wel wat helpen, maar die kan ik niet vragen om 8x heen en weer te rijden.

Nu dus verder met pakken en verzamelen. Jeetje wat heeft een mens toch een boel zooi!!!! 

Dit is de voorkant van het huis.

 

En de trap naar de ingang

 

4 opmerkingen:

  1. tjonge wat een gedoe weer. Wel fijn dat je nu een baan hebt en nog andere opties achter de hand hebt. Ik hoop dat de auto snel gerepareerd kan worden zonder al te hoge kosten. Enne, heel mooi huis hoor, succes verder met de verhuizing.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee wat lees ik nu allemaal over Flachau? ben er net twee weken geleden nog geweest heerlijke plek in de winter maar zeker ook in de zomer. Wij logeren altijd bij Statler apart hotel en hebben het weer heel erg naar onze zin gehad. Ik weet zo niet over wleke Pizzeria je het hebt wij gaan altijd naar de pizzeria in het begin van het dorp maar de eigenaar heeft geen tatoe's haha.. wie weet komen we elkaar daar nog eens tegen.
    Trouwens wat een leuk huis is dit!!! groetjes Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel tof huis heb je gevonden!! Maar wat een gedoe...komt bij jou wel allemaal weer in orde hoor!! Veel succes in ieder geval met je verhuis, nieuwe job, het zoeken van een klein autootje edm...!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tjee, toch weer andere gewoonten in een 'vreemd' land.... Met 60 met pensioen, zeg... dat is wel erg jong! Wel lekker, maar dan moet je wel een lekker pensioen hebben opgebouwd.... Dat huis is overigens geweldig! Maar dat wist je al... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen